Sulland Bodø BMW

Rekrutteringsvideo

Om prosjektet

Sulland Bodø BMW ønsket en video som kunne brukes aktivt i rekrutteringsarbeidet - både for å tiltrekke bilmekanikere og for å vise frem arbeidsmiljø og fasiliteter i et nytt, topp moderne bilanlegg. Rekrutteringsfilmen skulle ha høy visuell kvalitet og samtidig fremstå troverdig og inkluderende. Målgruppen var potensielle medarbeidere, med hovedvekt på mekanikere, men filmen ble utformet slik at den også kunne fungere bredere.

Rolle: Konsept, manus, regi, foto, klipp, leveranse
Produsent: Mikael Utsi
Sted: Bodø
Språk: Norsk
Distribusjon: Kino, sosiale medier, nettside

Produksjon og kreativ prosess

Sulland tok kontakt med ønske om rask leveranse. Etter en kort og presis behovsavklaring gikk vi umiddelbart i gang med utvikling av manus og konsept. Med tre kreative produsenter kvalitetssikret vi budskap, struktur og stil. Opptakene ble gjennomført på én dag, med fokus på å fange både dynamikken i verkstedet og det varme, kollegiale miljøet i organisasjonen med ansatte selv som formidlere foran kamera.

Leveranser

  • Hovedfilm i kinoformat (DCP)

  • Kortere versjoner tilpasset for web

  • Undertekstede versjoner

  • Forsidebilder og stillbilder fra opptak

Stil og tone

Filmen kombinerer profesjonell visuell produksjon med et direkte og uformelt språk. Bildene fremhever det teknisk moderne og estetisk rene ved Sullands lokaler, mens stemmene fra de ansatte gir tyngde og nærhet. Målet var å lage noe som føltes ekte, og samtidig kommuniserte verdiene som preger arbeidsplassen.

Resultat og effekt

Daglig leder rapporterte i etterkant at kampanjen hadde generert titusener av visninger og en høy klikkrate (CTR) på digitale annonser. Filmen fungerte godt i alle kanaler og bidro både til rekruttering og synliggjøring av Sulland som arbeidsgiver.

Forrige
Forrige

Brageva BPA│Kampanje

Neste
Neste

Fotoware│Video