
Sulland Bodø BMW
Rekrutteringsvideo
Om prosjektet
Sulland Bodø BMW ønsket en video som kunne brukes aktivt i rekrutteringsarbeidet - både for å tiltrekke bilmekanikere og for å vise frem arbeidsmiljø og fasiliteter i et nytt, topp moderne bilanlegg. Rekrutteringsfilmen skulle ha høy visuell kvalitet og samtidig fremstå troverdig og inkluderende. Målgruppen var potensielle medarbeidere, med hovedvekt på mekanikere, men filmen ble utformet slik at den også kunne fungere bredere.
Rolle: Konsept, manus, regi, foto, klipp, leveranse
Produsent: Mikael Utsi
Sted: Bodø
Språk: Norsk
Distribusjon: Kino, sosiale medier, nettside
Produksjon og kreativ prosess
Sulland tok kontakt med ønske om rask leveranse. Etter en kort og presis behovsavklaring gikk vi umiddelbart i gang med utvikling av manus og konsept. Med tre kreative produsenter kvalitetssikret vi budskap, struktur og stil. Opptakene ble gjennomført på én dag, med fokus på å fange både dynamikken i verkstedet og det varme, kollegiale miljøet i organisasjonen med ansatte selv som formidlere foran kamera.
Leveranser
Hovedfilm i kinoformat (DCP)
Kortere versjoner tilpasset for web
Undertekstede versjoner
Forsidebilder og stillbilder fra opptak
Stil og tone
Filmen kombinerer profesjonell visuell produksjon med et direkte og uformelt språk. Bildene fremhever det teknisk moderne og estetisk rene ved Sullands lokaler, mens stemmene fra de ansatte gir tyngde og nærhet. Målet var å lage noe som føltes ekte, og samtidig kommuniserte verdiene som preger arbeidsplassen.
Resultat og effekt
Daglig leder rapporterte i etterkant at kampanjen hadde generert titusener av visninger og en høy klikkrate (CTR) på digitale annonser. Filmen fungerte godt i alle kanaler og bidro både til rekruttering og synliggjøring av Sulland som arbeidsgiver.